3 Şubat 1972'de Lüleburgaz'da doğan ve 6 yaşına dek burada yaşayan Kaçar, söyleşide seyirci ve okurlarıyla bir araya geldi. Düzenlenen söyleşinin moderatörlüğünü Lüleburgaz'da görev yapan eğitimci yazar Nagehan Kruç Şeremet gerçekleştirdi. Felsefe öğretmeni olan annesi ve Edebiyat öğretmeni olan babasının Lüleburgaz Lisesi'nde öğretmenlik yaptığını anlatan ünlü sanatçı Zeynep Kaçar, Lüleburgaz'a karşı duygusal bir bağı olduğunu anlattı ve burada olmaktan dolayı duyduğu mutluluğu dile getirdi. Yazdığı roman ve oyunlarda kadın karakterleri anlatan yazar, kadınların anlatılmayan yanlarını anlatmaya çalıştığının altını çizdi.

463749915 864763842509363 6628116492455640075 N

"Dünyayı Çekip Çeviren Kadınlar, Erkekler İş Dünyasını Marifet Sayıyor"
 "Yapmaya çalıştığım şey kadını eve hapsetmek yerine dış dünyaya salmak" diyen Kaçar,  kadınların dar alanlara ve 'aşık, fettan, kutsal anne' gibi kalıplara sıkıştırıldığına vurgu yaptı. Bu kalıp ve mekanların dışına çıkarak hayata karışan, gerçekten yaşayan kadınları kaleme almayı sevdiğinin altını çizdi. Kaçar 'Biz kadınların hayatında hiçbir şey olmuyormuş algısı var. Erkekler iş dünyasında olmayı marifet sanıyor. Halbuki kadınlar tüm dünyayı çekip çeviriyor ancak bunu yapmıyormuş gibi davranıp geri planda duruyorlar" şeklinde konuştu.
Romanlarında kendisini temel olarak ilgilendiren konuları yazdığına değinen Kaçar, karakterleriyle çok ağır duygusal bağlar kurduğundan söz etti. 

463826225 864763612509386 6378958011409471092 N

Sinema Seyircisi Tiyatroya Gidiyor
Söyleşiye katılan seyircilerin sorularını yanıtlayan ünlü isim, pandemi bitince tiyatronun eskisinden daha çok canlandığına dikkat çekti. İnsanların canlı izleme ihtiyacı olduğuna dikkat çekerek hala tiyatronun insanların duygularına hitap ettiğine vurgu yaptı. İstanbul'da her akşam 300-400 oyun oynandığına değindi ve sinema sektörünün can çekiştiğini böylelikle sinema seyircisinin de tiyatroya yönlendiğini ifade etti. 

463457447 864763685842712 1996625404521259975 N
Kısıtlılık Yaratıcı Yapıyor
Zeynep Kaçar, kısıtlılığın insanı yaratıcı yaptığını savurarak 'Çare bulmak konusunda kafanızı çalıştırmak zorunda kalıyorsunuz' dedi. Zorunlulukların insanı hayatta harekete geçiren şeyler olduğunu ifade eden Kaçar, 'Hayatınız dar, kısıtlı ve zorsa çabalamak zorundasınız; bu da sizi yaratıcı kılıyor" dedi. 1. ve  2. Dünya savaşı sonrası Avrupa'da sanatın en yüksek döneminin yaşandığına dikkat çekti ve ekledi "Hayatları ellerinden alınmış bunları anlatmak zorundalar o dönemde. Sanatta varlıkta değil yoklukta çok yaratıcı işler ortaya konabiliyor. Türkiyek Dünyanın merkezi konumunda olduğu için konu bulmakta zorlanmıyoruz, hikaye bakımından zengin bir coğrafyadayız".
Roman yazarken hikayenin nasıl anlatıldığı, dil, bakış açısı ve kurgunun önemine değinen Kaçar "O yüzden hikaye en son sırada gelen şey. Orada sizin kim olduğunuz malzemenizin ne olduğu önem kazanıyor" ifadelerine yer verdi.

463451031 864763899176024 8574264496792471250 N

Babaeski, Muhtarları Unutmadı Babaeski, Muhtarları Unutmadı

Kitaplarını İmzaladı
Söyleşi sonrası imza etkinliği düzenlendi. Kaçar, kitaplarını imzalayarak okurlarıyla hatıra fotoğrafı çekildi.

463682466 864763919176022 9176100089235919339 N

Zeynep Kaçar Kimdir ?
Zeynep Kaçar, 1972 yılında Lüleburgaz’da doğdu. 1991’de Bursa Anadolu Lisesi’nden, 1995’te MSM Tiyatro bölümünden, 1999’da İstanbul Üniversitesi Dramaturji bölümünden mezun oldu. 2007’de “Aşk İhanet Yalnızlık Vesaire”, “Krem Karamel”, “Bavullar”, “Bu Bir Oyun Değil”, “Dış Ses” adlı oyunları ve Ayla Kutlu’nun aynı adlı öyküsünden uyarladığı “Mekruh Kadınlar Mezarlığı” Toplu Oyunları 1, 2008’de “Böyle Bir Aşk Masalı” ve “Sahici İnsanlar/Plastik Ölümler” Toplu Oyunları 2, 2011’de “Bu Anlamlı Günde”, “Köprüden Önce Son Çıkış”, ve “Medine” Toplu Oyunları 3, 2015’de “İd Ego ve Süper Kahraman” ve “Varolmayan Ayşe’nin Muhteşem Maceraları” Toplu Oyunları 4, 2017’de “fiimdi Uçuşa Geçiyoruz” ve “Tok” Toplu Oyunları 5 adı altında Mitos Boyut Yayınları tarafından yayımlandı. Oyunları çeşitli alternatif tiyatrolar, fiehir Tiyatroları ve Devlet Tiyatroları tarafından sahnelendi. İngilizce, Çince, Fransızcaya çevrildi. ABD, Tayvan, İsveç’te sahnelendi. Ankara Devlet Tiyatrosu tarafından sahnelenen “Krem Karamel” 2010 yılında Ankara Sanat Kurumu Övgüye Değer Oyun Yazarı ödülüne, 2011 yılında “Medine” Dil Derneği Kerim Avşar En İyi Oyun ödülüne, 2017 yılında Sahne3 tarafından sahnelenen “Tok” Ekin Yazın Dostları Yılın Oyun Yazarı ödülüne layık görüldü. 2000-2007 yılları arasında tanıtım ve eleştiri yazıları Radikal kitap eki, Varlık Dergisi ve çeşitli web  sitelerinde yayımlandı. 2000’de Tiyatro Boyalı Kuş ve 2008’de Bab-ı Tiyatro’yu kurdu; yazar, yönetmen, oyuncu olarak bu topluluklarda görev aldı. Halen Sahne3’te yazar ve oyuncu olarak çalışmaya devam etmektedir.

463971695 864763962509351 2876490401125537703 N

Editör: Merve Erduğan